2010. március 14., vasárnap

Boscaiola spagetti


Az egyik kedvenc olasz tésztám. Először évekkel ezelőtt ettem a szerintem túlzottan népszerűnek vélt Mauro nevű olasz étteremben. Már régóta fel akartam keresni a helyet, mert errefelé a déli parton legendákat zengtek róla az emberek. Kísérletem többször kudarcba fulladt, mert állandóan kígyózott a sor akármikor arra jártam. Egyszer valahonnan hazafelé tartva zárás előtt estünk be egy barátommal. Nem mondom, a kaja jó volt, a többit meg talán hagyjuk. Lehet, hogy csak nem az én ízlésem.

Szóval nem tudom, hogy pontosan ez a recept volt-e, de megpróbáltam megfőzni azt amit akkor ott ettem.




Hozzávalók:
20dkg gomba
1 csésze zöldborsó
40dkg darálthús
35dkg spagetti
olaj
bors
oregano
3dl paradicsomszósz
1dl főzőtejszín
10dkg sajt (ha sütjük)
reszelt parmezán (ha simán tálaljuk)


Elkészítés:

A darálthúst kevés olajon megpirítjuk, sóval, borssal, oregánoval ízesítjük, majd hozzáadjuk a tejszínt és a paradicsomszószt. Néhány percig gyakori kevergetés mellett összeforraljuk és utóízesítjük.
A felszelt gombát és a zöldborsót ízesítjük, megpároljuk, majd a húshoz adjuk. A spagettit kifőzzük, tányérra tesszük, és a ragut ráhalmozzuk.
A másik verzióban a tésztát összekeverjük a raguval, jénaiba szedjük, sajtot reszelünk rá és kb. 20 percre a sütőbe dugjuk, addig süljön míg a sajt kissé meg nem pirul.


Nincsenek megjegyzések: