2010. december 7., kedd

Lencsekrémleves édes mustárral


Minap kellemes meglepetés ért. A GasztroBox-tól megkaptam a hónap fotója díjat :), nagyon szépen köszönöm mindenkinek aki az én fotómra szavazott! Annyira örültem neki! :))



Beköszöntött a tél, itt a jó kis tartalmas, meleg levesek időszaka. Amúgy is leveses vagyok, és a lencsét is nagyon szeretem, gondoltam megcsinálom krémesre, hogy az ágyban bögréből lehessen szürcsölgetni tv-zés közben :).




Hozzávalók:

15-20dkg lencse (előtte este beáztatva)
1dl tejföl
2 ek. bajor mustár (édes)
1 csapott ek. liszt
vegeta
babérlevél
petrezselyem
bors
kevés cayenne bors


Elkészítés:

Az előző este beáztatott lencsét tegyük fel főni egy babérlevél társaságában, ízesítsük vegetával, sóval, borssal. Kis lángon főzzük míg meg nem puhul, az sem baj, ha kicsit szétfő.
Vegyük le a gázról, vegyük ki a babérlevelet, turmixoljuk össze. Én nem szűrtem le, hiszen a héjában van a vitamin! :DD Rakjuk vissza a gázra.
A tejfölből és a lisztből készítsünk habarást, majd keverjük hozzá a mustárt. Habarjuk be vele a levest. Szórjuk meg egy kis felaprított petrezselyemmel.