2010. május 2., vasárnap

Anyáknapi kuglóf

Körülbelül másfél éve készülök kuglófot sütni, ma eljött a napja. Bár vettem csokit Anyukámnak, hogy felköszöntsem, mégis sütöttem neki meglepit, gondoltam ennek jobban örül majd.

Lehetne a neve kuglóf fordított masnival is. Az első masnim maga lett a tökély, nem is értem hogyan, rajzolni sem lehetett volna szebbet, de sajnos tökélyetesen fejtetőre sikeredett... próbáltam fordítva ráhúzni, sikertelenül, aztán kötöttem újat, megint fejtetőn, és újat..., aztán meg már nem is érdekelt, úgy döntöttem nekem így megfelel :)


Hozzávalók:

12,5dkg margarin
14dkg porcukor
2cs. vaníliás cukor
2 tojás,
1 citrom reszelt héja
30dkg liszt
1cs. sütőpor
2dl tej
1 púpos evőkanál kakaó (cukrozatlan)
1-2 ek. zsemlemorzsa


Elkészítés:

A margarint felolvasztjuk, ne legyen túl meleg.
A porcukrot, a vaníliás cukrot és a tojások sárgáját hozzáadjuk, 1-2 perc alatt jól kikeverjük.
Belereszeljük a citrom héját. A lisztet összeforgatjuk a sütőporral, majd kisebb adagokban az előzőekhez keverjük, közben folyamatosan adagoljuk hozzá a tejet is, jól kikeverjük.
A fehérjét kemény habbá verjük, óvatosan összeforgatjuk a tésztával, majd kettéválasztjuk.
Az egyik feléhez hozzákeverjük a kakaóport. A két tésztát 2-3 mozdulattal összeforgatjuk.
Margarinnal kikenjük a formát, megszórjuk morzsával, a tésztát beleöntjük.
Előmelegített sütőben 180 fokon 40 percig sütjük. 10-15 percet hagyjuk hűlni, majd rácsra borítjuk.
A tetejét hintsük meg porcukorral.

A recept a 2010-es Rama receptnaptárban Cseh kuglóf néven szerepel.
Dúsíthatjuk meggyel, apróra tört csokidarabokkal.

Nincsenek megjegyzések: