2010. május 28., péntek

Csokis piskóta

Nos, igaz, hogy ezt a sütit technikailag most nem én készítettem el, de én instruáltam és az én receptem alapján készült, ezért bátorkodom legalább félig a sajátomnak jegyezni :). Aki fizikailag megalkotta, kevergette (és közben jól eltörte a kedvenc fakanalam nagy erőkifejtésében :D) nem más, mint a jobb oldalon, a követőm között található BenKee. Akinek külön köszönöm, hogy a technika modernizálódott az otthoni kis alkalmi stúdiómban. Köszi! :)



Hozzávalók:

3 tojás
20dkg cukor
15-15dkg liszt és vaj
fél tasak élesztőpor
1 tasak vaníliás cukor
5ek. kakaópor (cukormentes)


Elkészítés:

A tojássárgákat a cukorral habosra verjük, majd hozzáadunk egy kevés lisztet, egy kevés vajat, és addig váltogatjuk míg el nem fogynak. Végül hozzáadjuk az élesztőt és a kakaóport.
A tojásfehérjéket kemény habbá verjük, majd óvatosan a tésztához keverjük.
Csak háromnegyedig töltsük ki a formát, mert sütés közben nő a tészta térfogata.
Közepesen meleg sütőben készre sütjük. (Nálam kb. ez 45 perc)

Marcipános-pisztáciás változathoz:

Szeleteljük fel a piskótát. Keverjünk ki egy zacskó Dr.Oetker marcipá ízű mázt. Folyassuk rá a piskótára, és szórjuk meg apróra vágott pisztáciával (nem sós).

Mascarponés-epres változathoz:

1 tojássárgáját keverjünk ki 2-3 evőkanál cukorral, adjunk hozzá 20dkg mascarponét, majd keverjük össze 2dl tejszínből vert habbal. A piskótát itt is szeljük fel, kenjük meg a habbal, helyezzünk rá felszelt eperdarabokat, még egy piskótát, azt is kenjük meg habbal, a tetejére tegyünk egy szem epret. Ezt is megszórhatjuk apróra vágott pisztáciával.


Az eredeti receptet a Fakanál magazinban olvastam.


Nincsenek megjegyzések: