2010. augusztus 15., vasárnap

Brokkolis-spenótos csavarttészta pirított baconnel

Az úgy volt, hogy egyik este kitaláltam, hogy gyorsan összedobok valami fincsi spenótos tésztakaját, amit majd jól meg is sütök csőben. A tésztával nem volt gond, vagy 20 zacskó/doboz van itthon, különböző formátumúak. De! A spenótból csak egy kis kocka árválkodott a fagyiban!! Azóta sem értem hogy lehet... Spenótnak mindig KELL itthon lennie! Nosza, valamit ki kellett találnom. Feltúrtam a fagyasztót, siralmas volt a készlet, csak egy nagyobb marék brokkolit találtam, de az sem volt önmagában elég a kajához. Gondolkodóba estem, spenót-brokkoli, valahogy nem tudtam elképzelni ezt a házasságot. Mivel azonban nem volt más, zöld-zöld alapon belevágtam.
Elsőre le sem fotóztam, annyira szkeptikus voltam az ízzel kapcsolatban. Aztán vágtam egy kockát, megettem, felpattantam a gépért és most itt van, annyira ízlett. :)

Hozzávalók:

10dkg spenót (leveles)
15dkg brokkoli
2,5dl tejszín
2 gerezd fokhagyma apróra vágva
3 szelet bacon
25dkg csavart tészta
10dkg reszelt sajt
olaj

bors
lehelletnyi őrölt szerecsendió (elhagyható)
1 púpos ek. sajtpor


Elkészítés:

Főzzük ki a tésztát az olajos, sós vízben.
Mivel mirelit anyagról van szó én mikróban felengedem a zöldségeket.
Pároljuk meg a brokkolit és a spenótot a saját levében, adjuk hozzá az apróra vágott fokhagymát, sózzuk, borsozzuk (szerecsendió).
Ha megpuhultak a zöldségek öntsük hozzá a tejszínt, ha elkezd forrni keverjük hozzá a sajtport. Pár percig közepes lángon kevergessük.
A tésztát merjük egy tűzálló tálba, öntsük rá a spenótos-brokkolis keveréket, kicsit forgassuk át.
A bacont csíkozzuk fel és egy serpenyőben pirítsuk meg. Egyenletesen oszlassuk el a tésztán, majd csurgassuk rá a szalonna zsírját is (ez adja a lelkét!!).
Szórjuk meg reszelt sajttal és rakjuk 180 fokos sütőbe kb. 20 perce, amíg a sajt pirulni nem kezd.

2-3 személyes adag.

2 megjegyzés:

strawberry írta...

Samy-kém, a brokkoli és a spenót igenis nagyon nagy szerelemben vannak, nem kellett volna szkeptikusnak lenned...:) Tudod,mi még? Spenót-csirkemáj(plusz természetesen fokhagyma)

Samy írta...

Most már én is tudom! :) Na majd azt is kipróbálom egyszer ;)