2010. október 14., csütörtök

Csokoládés aszalt szilvás falatok


Megláttam és azonnal akartam!! Azt gondoltam olyasmi, mint a pilóta piskóta tallér. De nem! Sokkal jobb! :) Jellemzően nem sütök hétközben, de miatta kivételt tettem. Nagyon, nagyon finom! Azt hiszem hétvégén be kell iktatom mégegyszer.


Hozzávalók: (kb. 22 db-hoz)

8dkg margarin
1 cs. vaníliás cukor
4dkg porcukor
csipet só
12dkg liszt
15-18dkg aszalt szilva
2 ek. rum
15dkg étcsoki
1 marék vágott mandula


Elkészítés:

A kockára vágott vajat elmorzsoljuk a sóval és a kétféle cukorral. Hozzáadjuk a lisztet és tésztává gyúrjuk. Folpackba csomagoljuk és 15 percre hűtőbe rakjuk.
Egy lisztezett deszkán 3 mm vastagra nyújtjuk a tésztát, majd 4cm-es pogácsaszaggatóval kiszúrjuk. Sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük a korongokat és 190-200 fokos sütőben 8 perc alatt megsütjük. Vigyázzunk ne száradjon ki.
Az aszalt szilvát apróra vágjuk, rumba áztatjuk, majd ha magába szívta a megsült korongokra halmozzuk.
A csokit felolvasztjuk és bevonjuk vele a sütiket, tetejükre vágott mandulát szórunk.
Én a felét aszalt sárgabarackkal készítettem el, úgy is nagyon finom!

A receptet a Príma Konyha magazinban olvastam, ott eredetileg 50 dkg szilvát ír, de sztem az rengeteg...

7 megjegyzés:

Mézigörl írta...

Hmmmm, nem is tudom mint mondjak, elállt a lélegzetem! Gyorsan el is mentem! :-D

Samy írta...

:)) Én meg mindjárt sírok, mert már csak egy darab van!! :o
Naggggyon fiiiinom! ;)

Chef Viki írta...

Ez valami fergeteges!

Cselekvésre sarkall :-)))

Samy írta...

Úgy érzem nem fogod megbánni... ;))

Bianka írta...

Csodálatos

Kata írta...

Már egy ideje szemezgetek vele, de most a tészta összegyúrva, meglepően könnyen összeállt, pihen a hűtőben. Lesz aszalt szilvás és aszalt barackos is. Majd tudósítok a végeredményről :)

Kata írta...

És kész lett és finom lett:) http://kataakonyhaban.blogspot.ro/2012/06/csokolades-aszalt-gyumolcsos-falatok.html