2010. október 4., hétfő

Csokoládés-vajkaramellás tortácska


Névnapomra sütöttem magamnak soxeretettel :DD Illetve, hogy pontosabb legyek igazából ez egy köszi süti Anyukámnak, mivel az egyik kedvencemet főzte.
Az Ízvarázs füzetek - Csodás, csokis sütemények alkotásban találtam rá. Nagyon jó kis receptek vannak benne.
Két dolog az igazság jegyében: nem volt otthon elég barnacukor, és rosszul döntöttem, a tésztába tettem, ezért sárgás a karamellem, mert az sima cukorral készült.
Igen, a fotóban van egy kis "csalás"... ugyanis olyan későn készültem el vele, hogy már nem tudtam lefotózni, és nálam a kajára nem vakuzunk az szentírás. El is voltam szontyolodva, hogy nem lesz róla kép, így fel sem rakhatom majd...
De! Mivel csak 18-as formám van, ezért a maradék tésztát egy kicsit nagyobb szuflé formában megsütöttem és másnap reggel rittyentettem belőle egy mini tortát. Hu, nagy volt a boldogság! :)


Hozzávalók:

25gramm kakaó
250gramm vaj, kockára vágva
1ek. méz
185gramm liszt, 2és 1/2 kávéskanál sütőporral elkeverve
220gramm barna cukor
2 tojás
125ml tej

Mascarpone krémhez:

250gramm mascarpone
300ml sűrű tejszín

Karamellszósz:

60gramm vaj
110gramm barna cukor
60ml tej
150gramm porcukor


Elkészítés:

Kenjünk ki egy 20cm átmérőjű, mély tortaformát. Az aljába helyezzünk sütőpapírt.
Szórjuk a kakaóport egy nagyobb tálba, adjuk hozzá a többi anyagot, alacsony fordulat számon keverjük össze őket, majd közepes fordulat számon addig keverjük míg egynemű nem lesz.
Mérsékelten meleg (160-165 fok), előmelegített sütőben süssük kb. 1 órán át. Tűpróbázzuk.
Hagyjuk a formában hűlni kb. 10 percig, majd borítsuk sütőrácsra.
A krémhez verjük fel együtt a tejszínt és a mascarponét amíg krémes állagú nem lesz.
A karamell szószhoz melegítsük fel a vajat, a barna cukrot, a tejet egy kisebb lábosban.
Állandó kevergetés mellett, közepes lángon addig melegítsük míg a cukor elolvad.
Vegyük le a tűzről, keverjük hozzá a porcukrot addig amíg habos nem lesz. Kicsit hagyjuk kihűlni, ha megdermedne melegítsük újra, míg krémszerű nem lesz.
Vágjuk 3 részre a tortát. Kenjük meg előbb a tejszínes mascarponéval (1/3), majd csurgassunk rá a karamellből (1/3). Ismételjük meg még 2x.
Tegyük a tortát legalább 30 percre a hűtőbe, vagy amíg a krém meg nem dermed.

Díszítsük fel valamivel, tetszőleges :)

5 megjegyzés:

Emma írta...

ÁÁÁÁ, de gyönyörű!!!!! pusziA

Samy írta...

Kööösziiii! :) Pussz

Petra (Zoom Yummy) írta...

Hi! What a cute blog you have. I love your recipes and your photographs too - they are wonderful! :) Petra

Samy írta...

Thank U dear Petra! ;)

Kriszta írta...

Az hagyján, hogy gyönyörű, de milyen finom volt! Pedig épp egy nagycsaládi ebéd után kaptam belőle kóstolót, így a gyomorrontást kockáztattam, mégis kellett repetáznom belőle!