2010. február 14., vasárnap

Marcipános csokitorta

Eljött a nagy nap! :) Életem első igazi tortája, és bár Valentin-nap van, meg még szívecskés is, de mivel épp nincs kinek sütnöm, így ez lett legdrágább Édesapám kicsit megkésett szülinapi tortája.
Olyannyira készültem tortát sütni, hogy már másfél évvel ezelőtt beszereztem a formát, de még csak ma bontottam ki. :) Édesanyám néha meg is kérdezi amikor konyhai eszközöket vásárolok, hogy "és mikor is próbálod majd ki?"
Jó példa erre, hogy egy hete szülinapi ajándékot választhattam magamnak egy kedves barátom jóvoltából. Eredetileg egy könyvre gondoltam, de valahogy egy szuflés tál készlet lett belőle :). Nem tudom azért választottam-e, mert betegesen vonzódom mindenféle konyhai kütyühöz, vagy azért, mert kivi zöld volt. :) Mindenesetre bevallom, hogy egyelőre lövésem sincs a szuflékról :D. De ami késik, az egyszer úgyis eljön. Szuflék, rettegjetek!:)

Most pedig vissza a tortához, amivel a fél délelőttömet töltöttem, mert annyira precíz akartam lenni. Minden rendben ment, kivéve mikor az én tortám úgy döntött, hogy egy pontban elkezd felcsúcsosodni, na akkor akadt egy fél pillanat, amikor majdnem elsírtam magam, dehát szerencsére nem vagyok én olyan :). Megláttam benne a szépet, és ezt varázsoltam :)




Hozzávalók:

Piskóta:

8db tojás
8 evők. porcukor
8 evők. liszt
1 cs. sütőpor
3 evők. kakaópor

Krém:

2 evől. liszt
2evők. kakaópor
2,5dl tej
2evők. cukor
17 dkg margarin
10 dkg porcukor

12dkg marcipánmassza
Tortabevonó


Elkészítés:

Piskóta

A tojásokat szétválasztjuk. A sárgáját a cukorral fehéredésig keverjük. A lisztet a sütőporral és a kakaóval összekeverjük, majd kis adagokban a sárgájához adagoljuk. A fehérjét kemény habbá felverjük, majd óvatosan a tésztához keverjük. Kivajazott, lisztezett formába öntjük, és forró sütőben 10 percig, majd alacsonyabb hőfokon még 20 percig sütjük. A piskótát 3 lapra vágjuk.

Krém

A cukrot, a lisztet és a kakaóport összefőzzük a tejjel, majd hagyjuk kihűlni. A margarint a porcukorral habosra verjük, majd a krémmel összekeverjük.

A marcipánmasszát köralakúra nyújtjuk, az első piskótára tesszük, és vékonyan megkenjük a krémmel. A második lapot is megkenjünk, majd a tetejére tortabevonót öntünk.
Én a zacskós felmelegíthető változatot használtam. Nagyon praktikus.

Az eredeti piskóta tészta receptet csilla33-tól hoztam a Receptvarázsról, a krémet szintén, de az arányokat megváltoztattam. A marcipánt azért tettem bele, mert imádom. :)

Nincsenek megjegyzések: