2010. február 16., kedd

Mascarponés palacsintatorta

Azoknak ajánlom ezt a desszertet, akik nem elég magabiztosak cukrász mivoltukban, mint például én. Elrontani nem lehet, egyszerű, nem túl édes és fergetegesen finom :)






Hozzávalók:

15dkg liszt
1 evők. kakaópor (nem cukrozott)
3 tojás
13 dkg cukor
2,5dl tej
50dkg mascarpone
2 tojássárgája
6-8 kisebb banán


Elkészítés:

A lisztbe belekeverjük a kakaóport, összekeverjük a tojásokkal és 2 evőkanál cukorral. Folyamatosan hozzáadjuk a tejet, csomómentesre keverjük, és 20 perce félretesszük.
A tojássárgákat a maradék cukorral felverjük, beledolgozzuk a mascarponét.
Átkeverjük a tésztát, 8-9 db palacsintát sütünk (közepes vastagságúakat).
Felváltva rétegezzük a krémmel és a gyümölccsel. A tetejére krém és gyümölcs kerül, majd 2 órára a hűtőbe tesszük, így könnyen szelhető lesz.

Másik gyümölccsel is finom, sárgabarack, málna, aszalt gyümölcsökkel.
Az eredeti receptet a Fakanál magazinban olvastam.

3 megjegyzés:

Eszter írta...

El tudom képzelni... :-)))
Veszkós receptjeid vannak Te lyány! Èn, aki mellesleg egyáltalán nem szeretem az édességet, már a második dologra bukkanok itt (az elsö a mazsolás fánkocska volt), ami igazán jó kis recept. Az én olvasatomban ez annyit tesz, hogy azonnal le akarok rohanni a konyhába és nekiállni. :-D

Samy írta...

:)) tessék csak tessék!
Tudod mi az érdekes? Én sem vagyok nagy sütis, de mostanában azon kapom magam, hogy inkább sütök, mint főzök. Még szerencse, hogy van aki elpusztítsa :)Ha rajtam múlna egy ilyen adag egy hónapig kitartana, még akkor is ha ilyen fincsi.

(Az a mazsolás fánkocska igen jó, főleg még melegen, hmm meg is kéne sütnöm megint)

Névtelen írta...

Szia Samy! Én is vízöntő vagyok és imádok főzőcskézni és persze sütni is. A mascarponés palacsinta tortát fogom megcsinálni, apukám szülinapjára. Kicsi kora óta nem evett ilyet állítólag, így most megcsinálom neki :) Köszi a receptet! F'