2010. február 15., hétfő

Pihe-puha sajtos pogácsa

Már nagyon régóta kerestem az igazi sajtos pogi receptjét, mikor egyszer vendégségben a barátnőmnél rátaláltam. Ő a neten találta, megkerestem, és azóta is ezt sütöm, barátaim nagy örömére.




Hozzávalók:

50 dkg liszt
25 dkg sütőmargarin
1dl olaj
1dl tej (élesztő felfuttatásához)
5 dkg friss élesztő
2 tk cukor
3 tk só
1 tojás
20 dkg sajt
1 tubus natúr krémsajt


Elkészítés:

A tejet langyosítsuk meg, mikroban 20 mp (örök hálám ezért a mondatért, mert azóta csak így futtatok élesztőt:), keverjük bele a cukrot, morzsoljuk bele az élesztőt, pihentessük 10-15 percig.
A vajat olvasszuk fel kissé, (mikróban 20mp), keverjük hozzá a liszthez, majd adjuk hozzá az olajat, sót, a felfuttatott élesztőt és a tojás sárgáját. A végén adjunk hozzá 15dkg reszelt sajtot, a tubus krémsajtot és jól dolgozzuk össze. Lágy tésztát kapunk, de nem szabad több lisztet hozzáadni.
A tésztát tegyük fél órára a hűtőbe, majd mégegyszer gyúrjuk át, nyújtsuk ki, majd szaggassunk pogácsákat belőle. (én kb 1,5-2cm magas, 4-5 cm átmérőjüre csinálom)
A tetejét kenjük meg a fehérjével, szórjuk rá a maradék sajtot. Enyhén előmelegített sütőben, 180 fokon, 30 perc alatt készre sütjük.
A tubus krémsajt a bnőm ötlete volt, ettől még puhább marad és még másnap is élvezhető, aki szereti a füstölt sajtot próbálja ki, azzal is nagyon finom.


Füstölt sajttal is nagyon finom.

Az receptet Sandyyy-től hoztam a mindmegette.hu-ról.

Nincsenek megjegyzések: