2010. június 16., szerda

Csőben sült zöldséges spagetti

Nem egy világmegváltó recept, és nincs is benne semmi extra, de nekem az egyik legkedvencebb gyors vacsoráim közé tartozik. Még vega koromból származik a recept. Mindig is szerettem a paprikás ételeket, így rögtönöztem egyszer a "zöldségpörkölt" ötletét. Aztán egyszer csak hozzáadódott a tészta, amit megfejeltem kedvenc műveletemmel, a csőben sütéssel. Imádom, rém egyszerű és irdatlan finom. Nemcsak vegáknak!


Hozzávalók: (2 személyre)

30dkg mirelit vegyes zöldség (én Iglo Kertészné párti vagyok, de túlképp tök mindegy, lehet mexikói is, a lényeg, hogy legyen benne z.borsó, kukorica és pritamin paprika vagy ki amit szeret :))
1 fej vöröshagyma
1 tk pirospaprika (csemege)
vegeta
őrölt bors
olaj só
15dkg spagetti
6dkg sajt


Elkészítés:

Aprítsuk fel a vöröshagymát, kevés olajon dinszteljük meg, adjuk hozzá a pirospaprikát, öntsük fel egy kevés vízzel, kb. 0,5dl, majd fedjük le és hagyjuk főni 10-15 percet.
Közbe dobjuk fel a tésztát főni olajos, sós vízbe.
Adjuk a hagymához a zöldségkeveréket, szórjuk meg kevés vegetával és frissen őrölt borssal. Fedjük le és pároljuk addig, amíg meg nem puhul. Ha nagyon elfőne a leve, akkor a végén pótoljuk, hogy szaftos legyen.
Szedjük a kész spagettit egy jénaiba, osszlassuk szét, minél vékonyabban, majd öntsük rá a megpuhult zöldségkeveréket és a szaftot. Reszeljünk rá sajtot, toljuk a sütőbe és 180fokon kb 20-25 percig süssük. Míg a sajt meg nem pirul.

Ennek az ételnek az a lényege, hogy a zöldség domináljon, a spagetti csak annyi legyen a jénaiban, amennyi muszáj, épp csak egy vékony réteg. Én a jénai tetejében szoktam sütni, és adagonként.
Makarónival is nagyon finom, nálam abszolút kedvfüggő.

Nincsenek megjegyzések: