2010. június 26., szombat

Linguine Frutti di Mare

(Azta, demekkora egy sznob cím :DD)

Nem nagyon rajongok a tengeri kütyükért. Imádok mindenféle pastát, de ezt pl. sosem rendelném egy étteremben. Viszont régebben Apukámmal mindig mindenféle kagylót hoztunk Ósztriából, lehet csak azért volt érdekes, mert itthon nem lehetett kapni. Mindegy, Ő szereti, én meg a múltkor megkóstoltam egy baráti vacsorán, és bes***ás jó volt. Tejszínes, fehérboros, enyhén csípős... kevés paradicsom, sok bors. Ma meg kellett csinálnom.

Megjegyzés: Linguine tésztám úgy lett, hogy spagettit akartam venni, de mellényúltam :D. Itthon vettem észre, hogy nem az, ráadásul erről még nem is hallottam. :). Viszont valahogy jobban felveszi a szószt, mint a spago, de az is tökéletesen megfelel a recepthez.




Hozzávalók:

300gramm vegyes tengeri cucc (mirelit volt)
egy szál póré
2 puhább paradicsom
kevés oliva olaj
2dl zsírosabb főzőtejszín
1dl fehérbor
frissen őrölt bors
csipet cayenne bors
csipet pirospaprika

petrezselyem
20dkg pasta


Elkészítés:

Felaprítjuk a pórét, felszeljük a paradicsomot. Kevés olajon megfuttatjuk a hagymát, majd hozzádobjuk a paradicsomot, pár percig pirítjuk az olajon. Felöntjük a fehérborral és rögtön hozzáadjuk a (felolvasztott) tengeri kütyüket, borsozzuk. Folyamatosan kevergetve 4-5 percig pároljuk. Sózzuk, hozzáadjuk a csipet őrölt cayenne borsot és a pirosparikát. 1-2 percig kevergetjük, majd felöntjük a tejszínnel. Felforraljuk, pár percig még főzzük. Utóízesítjük ha kell, és megszórjuk a petrezselyemmel.
A kifőtt tésztát hozzáadjuk, összeforgatjuk és kész is.

Nekem nagyon ízlett. Lehet hamarosan rávetemedek a paradicsomos változatára is ;)

Nincsenek megjegyzések: