2010. június 13., vasárnap

Paradicsomos spagetti húsgombóccal

Régen egyáltalán nem tudtak lázba hozni a húsgolyók és hasonló társaik, de egy pár hete megláttam egy receptet, és úgy döntöttem majd kipróbálom a közeljövőben valamikor. Aztán valami még fontosabb történt a húsgolyók és köztem, megkóstoltam őket. Soha eddig eszembe nem jutott, hogy húsgolyót egyek az Ikeában, hisz soha nem vonzott, de múltkor úgy alakult, hogy egy haverral oda tértünk be vacsorázni. Mondta, hogy ő azt rendel, és esküdözött, hogy az milyen finom. Egye kutya, gondoltam, mi bajom lehet. No meg legalább felmértem, hogy egyáltalán milyennek kell majd lennie. :) Nos, a húsgolyók győztek! Fel is kutattam jó néhány receptet. Íme az első, alig vártam már, hogy hétvége legyen és jól megfőzzem.


Hozzávalók:

1 fej vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma
olívaolaj
1 doboz hámozott darabolt paradicsom
35 dkg spagetti
50 dkg darált sertéshús
fekete bors
oregánó
1 csokor friss petrezselyem


Elkészítés:

A hagymát finomra vágjuk és zúzott fokhagymával együtt kevés olívaolajon üvegesre pirítjuk. Hozzáadjuk a paradicsomot, valamint 2 dl vizet, ízesítjük sóval, borssal és oregánóval. Lassú tűzön, időnként megkeverve, 1 órán át főzzük. Közben a darált húst összekeverjük sóval, borssal és finomra vágott petrezselyemmel. Alaposan összegyúrjuk és apró golyókat formázunk belőle. Serpenyőben olívaolajat forrósítunk, és több részletben megpirítjuk a húsgolyókat (5-7 perc), majd 20 percig főzzük a paradicsomszószban. A tésztát kifőzzük sós vízben, majd összekeverjük a paradicsomos húsgolyókkal.

A receptet a NLCafé gasztro rovatában olvastam.

Nincsenek megjegyzések: