2010. március 14., vasárnap

Körtés piskótás mascarponekrém amarettoval

Egy csomó jópofa gyümölcsös mascarponekrém receptet találtam a neten, de egyől-egyig mind a tiramisura hajazott. Ami nem baj, de én a kávét folyékony formában szeretem, a mascarponét viszont majdnem mindenhogy. Valamit ki kellett találnom, hogy gyümölcsös is legyen, meg krémes is, meg ugye a piskóta is kell bele..., de a kávé azért maradjon csak a csészében úgy, ahogy azt én szeretem.
Még szerencse, hogy a hűtőmben évek óta sínylődött egy üveg Amaretto likőr, valahogy sosem jutott eszembe, hogy igyak belőle. Na jó, csak egy negyed.
A lényeg, hogy rögtön megvilágosodtam, és tudtam, hogy ez lesz a kávé helyett.
Mivel kicsit szkeptikus vagyok, nem mertem próba nélkül a vendégeket várni vele, úgyhogy gyorsan megcsináltam, és a szüleimmel leteszteltettem :). Még csak meséltem róla, mikor Anyukám már azt mondta, hogy ez csak jó lehet, de miután megkóstolta, rögtön zöld utat engedélyezett.


Hozzávalók:

500gr mascarpone
1 doboz körtekonzerv
8db babapsikóta
3 tojássárgája
2 ek cukor
2 ek méz
Amaretto likőr (ez esetben Garrone)
szeletelt mandula
csokireszelék

Elkészítés: (4 pohár)

Poharanként 2-2db babapsikótát összetörünk és a pohár aljára helyezzük, majd 1-1 kanál likőrrel meglocsoljuk. A tojássárgáját habosraverjük a cukorral, hozzáadjuk a mascarponét, 2 evőkanál mézet, és ízlés szerinti likőremennyiséget (nálam kb. 4cent). Fakanállal szép simára keverjük.
A körtét feldaraboljuk 3-4 ek. amarettoval meglocsoljuk, majd pár darabot a piskótára szórunk, majd rákanalazunk egy réteg krémet, megint körte, krém, majd körte. A tetejét megszórjuk mandulával, tejszínt nyomunk a közepére és megszórjuk csokireszelékkel. Pár órára a hűtőbe rakjuk.

Almával is finom, a megpucolt almát egész fahéjjal és szegfűszeggel egy kis cukros vízben pároljuk meg, hogy puha legyen.

Nincsenek megjegyzések: