2010. március 4., csütörtök

Mazsolás fánkocskák

Valami egyszerű, könnyen elkészíthető és finom sütikére vágytam.




Hozzávalók: (20 darabhoz)

30dkg liszt
10dkg cukor
10dkg vaj
8dkg mazsola
1 tasak instant élesztő
1dl tej
1 citrom
1 tojás
1 tojássárgája a kenéshez
késhegynyi só
rum aroma (elhagyható)

Elkészítés:

A mazsolát beáztatjuk annyi vízbe, hogy bőven ellepje, (1 teáskanál rumaromával), átöblítjük, majd lecsepegtetjük.
A lisztbe ütjük a tojást, hozzáadjuk a sót, a puha vajat, a cukrot és az élesztőt.
Egynemű gyúrjuk a tésztát miközben folyamatosan hozzáadjuk a tejet és a reszelt citromhéjat. Golyót gyúrunk a tésztából, majd egy órán át letakarva szobahőmérsékleten pihentetjük. Átgyúrjuk, és még egy órát pihentetjük.
Kicsit nagyobb, mint diónyi adagot csípjünk a tésztából, két tenyerünk közt sodorjuk gombóccá, majd lapítsuk ki (ezt nem árt lisztezett kézzel végrehajtani, de sztem így egyszerűbb, mit az eredeti recept szerint :). Nyomkodjunk mazsolákat a kilapított tésztába, kb. 10 szemet, majd újra sorodjuk gombóccá. Mivel nálam az össze mazsola belülre került, pár szemet kívülre is belenyomkodtam a gombócba, pusztán a látvány kedvéért. :)
Kivajazott tepsibe tesszük, és mindegyik tetejét megkenjük a felvert tojássárgájával. Persze az sem baj ha a fehérjével, én is így tettem, mert csak felületesen futottam át a receptet, és most döbbentem csak rá, hogy felcseréltem a sárgájával :D
Ha ez megvan, akkor be a forró sütőbe, 30 perc múlva már nassolhatunk is belőle.
Hmm, isteni illatot áraszt mikor sül :)

Jótanács!
Tartsunk tisztes távolságot a fánkok között, mert kb. a másfélszeresére kelnek a sütés alatt.
Lezárható dobozban még másnap is finom puha marad. (egy párat tudtam megmenteni a tesztelés kedvéért)

Az eredeti receptet a Fakanál magazinban olvastam.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!
Eddig háromszor készítettem el ezt a süteményt, de minden alkalommal kemény, vagy inkább száraz lett. Az íze viszont nagyon finom - én aszalt vörös áfonyával készítem - és most készülök a 4. nekifutásnak. Nincs ötleted, hogy mit ronthattam el?
Köszi, Szilvi

Samy írta...

Szia Szilvi!

Hú, de rég csináltam már. Megkel rendesen? Esetleg tegyél bele kicsit több tejet, hogy lágyabb legyen a tészta. Nekem nem volt vele ilyen gondom. Mondjuk én villanysütőt használok...

Üdv,

Petra

Névtelen írta...

Én is villanysütőt használok.
Igazad lehet. Megpróbálom kicsit több tejjel. És talán friss élesztővel a szárított helyett. Hátha az segít. Köszönöm!