2010. április 19., hétfő

Aszaltszilvás-diós rétes

Eddig kétszer próbálkoztam rétessel egész életemben, egyszer sem lett az igazi. Ezt viszont most muszáj volt megsütnöm a kudarcok ellenére is. Ennél a receptnél nem lehet hibázni, (mondjuk az egyikből kifelejtettem a fahéjat nagy igyekezetemben, de ez az én balfékségem), nagyon egyszerű.






Hozzávalók:

50dkg mag nélküli aszalt szilva
1 csomag réteslap (8lapos)
20dkg darált dió
10dkg olvasztott margarin
8 evőkanál méz
2 mokkáskanál őrölt fahéj
1 tojás a lekenéshez
1cs Dr. Oetker tortabevonó (ét)


Elkészítés:

Az aszalt szilvát felnegyedeljük.
Egy nedves konyharuhán a réteslapokból 4-4 db-ot egymásra fektetünk. Vastagon megszórjuk dióval, egyenletesen elosztjuk rajt a szilvát, meglocsoljuk a vajjal és mézzel, majd megszórjuk a fahéjjal. Feltekerjük, mint a piskóta tésztát. Megkenjük a felvert tojással.
Sütőpapírral bélelt vagy margarinnal kikent tepsibe fektetjük és 180 fokon 25 percig sütjük.
Ha kissé kihűlt leöntjük a tortabevonóval.

A szirupban lévő konzerv változatot ajánlom az aszaltszilvából.

A 2010-es Rama receptnaptárból csentem a receptet.

2 megjegyzés:

Eszter írta...

Ez nagyon tuti cucc lehetett!Mindenképp tedd fel a No Salty-ra! :-)

Samy írta...

Bizony az volt! :) Pedig nem nagyon rajongtam az aszalt szilváért, de ez a konzervben kapható szirupos cucc nagyon bejött még nekem is.
Felraktam már, de legalább 1 hét mire megjelennek :(. Moderált alattvaló vagyok a NoSalty-n :( :)