2010. április 7., szerda

Mascarponés amerikai palacsinta erdei gyümölcsszósszal

Már régóta szerettem volna sütni amerikai palacsintát, de sokáig ódáztam, mert első ránézésre bonyolultnak tűnt. Tuti receptem sem volt, ezért naivan beütöttem a gugliba, és kb. 6 köbméter különféle receptet dobott ki. Eléggé elbizonytalanodtam, aztán beugrott, hogy van nekem egy Szakácsok könyve nevű remekművem. Gondoltam majd ott meglelem a tutit, felcsaptam és rátaláltam. Talán szerénytelenség, de szebb lett, mint ami abban szerepelt. :) Ja, és még nagyon finom is.




Hozzávalók:

Palacsintához:

150gramm tej (1,5dl)
2 nagy tojás + 1 fehérje
40gramm olvasztott vaj
1ek. méz
20gramm porcukor
200gramm liszt
1 csomag sütőpor

Szószhoz:

200gr mirelit erdei gyümölcs
3-4 ek. cukor

Krémhez:

250gr mascarpone
1 tojás sárgája
1 ek. cukor
1 ek. méz


Elkészítés:

Töltsük egy tálba a tejet, az egész tojásokat, az olvasztott vajat, a mézet, a cukrot, a lisztet és a sütőport, majd robotgéppel keverjük simára .
Takarjuk le és pihentessük másfél-2 órát.
A sütés előtt verjük lágy habbá a fehérjét és keverjük a tésztába.
Egy kevés olajjal forrósítsuk fel a serpenyőt, majd csurgassunk a közepére egy fél merőkanál tésztát. 1 percen belül kis buborékok jelennek meg a felszínen, ekkor forgassuk meg és kb. 1 percig süssük a másik oldalát is.
A palacsinta mérete tetszőleges. Ebből a mennyiségből 14 db kb. 12cm átmérőjű lett.

A gyümölcsszószhoz melegítsük fel a gyümölcsöt 3-4 evőkanál cukorral egy lábosban, majd főzzük darabos szósszá.

A krémhez verjük habosra a sárgáját a cukorral, adjuk hozzá a mascarponét, egy kis mézet és keverjük simára.

Ha a palacsinta és a szósz kihűlt, rétegezzük a hozzávalókat, palacsinta, krém, szósz. A tetejére
gyümölcs kerüljön.
Jobb esetben a hűtőben hagytam volna hűlni pár órát, de esélye sem volt, rögtön elpusztítottuk.

6 megjegyzés:

Kriszta írta...

Tanúsíthatom, hogy nagyon fini! ;-P

Samy írta...

kösz a PR-t ;)
(egyébként tényleg jó volt :D)

Kriszta írta...

Mivel ma van a drága apukám szülinapja, gondoltam megalkotom ezt a csodát. A készítés még folyamatban van, a massza éppen pihen. Közben főzöm a gyümölcsszószt, immár másodszor. Az első adagnál ugyanis sikerült elkövetnem a legamatőrebb szakács-hibát! Sót tettem bele kristálycukor helyett!! Mentségemre szóljon, hogy éppen száműzetésben vagyok, és nem a saját konyhámban ténykedek. Még szerencse, hogy torkos voltam, és lenyaltam a kanalat, illetve hogy csak nagy kiszerelésű mirelit gyümit kaptam.

A fejleményekről beszámolok! :-)

Samy írta...

de hüle vagy Szívem :DDD
remélem jól sikerül :) és Apud teljesen elkáprázódik (van ilyen szó? mindegy, érted ;))

Kriszta írta...

A babérokat learattam, mindenkinek nagyon ízlett az alkotásom, bár kicsit elrontottam!

Kevésnek találtam a krémet, ezért gondoltam keverek bele tejszínhabot. Viszont a felvert hab kicsit megfolyt, amint hozzáért a mascarpone... Így az egész hígabb lett, mint amilyennek lennie kellett volna.
Tanulság: Ami tökéletes, azon nem kellene megpróbálni javítani...
:-P

Samy írta...

ugye, hogy ugye? ;)